Renungan Buat Para Suami : Jika Suami Tahu 11 Fakta ‘Sakit’ Isteri Saat Melahirkan, Pastinya Mereka Lebih Menghargai



Bila mengandung selama 9 bulan, isteri ke hulur ke hilir bawak perut, bawak anak dalam kandungan tak pernah mengadu sebab mengandung walaupun bila berjalan seperti pinguin. 


Ukuran badan berubah dari slim jadi kembang semangkuk. Subhanallah..kuatnya isteri menjalani yang sudah menjadi taqdirnya.


Waktu bersalin, bayangkan rasa sakit yang tiada tara. Wahai suami, isteri bertarung nyawa di Ruang bersalin kerana kamu..kerana kamu suami..kerana zuriat kamu. 


Bayangkan kalau Allah ambil nyawa isteri kamu ketika bersalin, mampukah kamu menjalankan tanggung jawab dan kerja harian isteri seperti yg atas?


Beribu-ribu urat isteri putus ketika bersalin, itu belum lagi rasa sakit kena jahit di bagian ttooottt, sakit urat dan lain-lain sakit selepas bersalin. Bermacam-macam perkara berlalu ketika waktu berpantang. 


Bila Allah mau uji dan problema pasangan suami isteri, ada yang bermain kayu tiga dalam tempoh berpantang si isteri, ada yang suka-suka cari masalah sendiri dan banyak kemungkinan perkara tak elok berlaku.


– sakit waktu baby keluar kepala dari rahim– sakitnya waktu digunting / koyak di bahagian rahim


– sakit kala jahit di rahim


– sakit berjalan lepas di jahit


– sakit dan takut waktu nak buang air


– sakit waktu duduk, punggung mengembang waktu bersalin


– sakit pabila susu badan tak keluar, bengkak susu


– sakit bila puting susu masih keras, anak hisap pun menangis


– dan banyak lagi sakit yang lain yang tak dapat dimention di sini.


Lagi sakit hati bila makcik-makcik mulut manis asyik cakap “ala kau ni, sakit sikit je pun tak tahan”. Jadi bertabahlah, pahala besar untuk semua ibu-ibu.


Semoga artikel bermanfaat,khususnya bagi kaum laki-laki agar mereka tau perjuangan
yang sebenarnya kala melahirkan,wahai kaum adam janganlah engkau sekali-kali menyakiti
hatinya,wassalam

0 Response to "Renungan Buat Para Suami : Jika Suami Tahu 11 Fakta ‘Sakit’ Isteri Saat Melahirkan, Pastinya Mereka Lebih Menghargai"

Posting Komentar